سمینار تاثیر لیزر بر سلولیت

سمینار تاثیر لیزر بر سلولیت

بسمه تعالی

سمینار تاثیر لیزر بر سلولیت در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۸۸ به همت مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انستیتو حمایت از رشد و توسعه صنایع (IDFI) و انجمن علمی پزشکی لیزری ایران و با همکاری جامعه پزشکان متخصص داخلی و انجمن علمی جراحان عمومی ایران در سالن همایش‌های بیمارستان آتیه برگزار گردید.

در این سمینار پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن مجید ابتدا آقای دکتر جلال الدین خوشنویس دبیر علمی سمینار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سمینار را با سخنرانی خود افتتاح نمود و به این نکته اشاره کرد که یکی از پدیده‌هایی که سال هاست علوم مختلف پزشکی را تحت الشعاع قرار داده است تکنولوژی لیزر بوده و به همین منظور شناخت لیزر و استفاده از آن نیاز به مطالعه، دقت و ممارست فراوان دارد. سپس سمینار به صورت رسمی آغاز به کار نمود که سخنرانان مباحث خود را ارائه نمودند.

در قسمت اول این سمینار متخصصین ابتدا به مراحل مختلف سلولیت و فیزیولوژی لیزر در سلولیت و در ادامه به درمان آن و چربی‌های نا‌به جا به وسیله لیزر و سایر دستگاه‌ها از جمله رادیوفرکوئنسی اشاره نمودند.

در مورد اخیر مطرح گردید که درمان سلولیت به وسیله رادیوفرکوئنسی ولیزر مادون قرمز با توان پایین به صورت غیر تهاجی بوده و مزیت عمده این روش آن است که علاوه بر اثر بر بافت چربی زیر پوست موجب جمع شدگی سطح پوست هم می‌گردد. آقای دکتر صمدی متخصص پوست و مسئول کمیته پوست انجمن پزشکی لیزری ایران در این سخنرانی ابراز نمودند که از دستگاه‌های رادیوفرکوئنسی سرد (RF) با نام‌های دیگری همچون ترماژ، Accent یا Antilax نیز یاد می‌شود که در همگی از جریان‌های RF برای درمان استفاده می‌گردد.

سپس خانم دکتر نیکوخرسند متخصصص جراحی عمومی و عضو هیئت رئیسه انجمن پزشکی لیزری ایران در زمینه لیزر لیپوساکشن به ایراد سخنرانی پرداختند که در آن به روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی درمان سلولیت با استفاده از لیزر نیز اشاراتی صورت گرفت. ضمن آنکه آقای دکتر روشندل دارنده دکترای Phd تغذیه درمورد چگونگی تاثیر رژیم غذایی بر ماندگاری درمان بعد از لیزر سلولیت نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

سپس آقای دکتر مجلسی به مقوله کاهش حجم Breast با استفاده از لیزر کم توان پرداختند و اشاره نمودند که در یک برنامه درمانی حدوداً ۱۵جلسه‌ای یک روز در میان با لیزر گالیم ارسناید وطول موج ۸۷۰نانومتر می‌توان در زمینه فوق دربیماران به رضایتمندی قابل قبولی رسید. در قسمت‌های بعدی سمینار نیز مباحثی چون بررسی اثر لیزر کم توان همراه با رژیم غذایی در کاهش سلولیت، طب سوزنی و مزوتراپی در سلولیت مطرح گردید. در‌‌نهایت نیز جلسه پرسش وپاسخ بین سخنرانان وشرکت کنندگان برگزار شد.

قابل توجه آنکه در فضای جانبی سمینار نمایشگاه تجهیزات لیزرپزشکی توسط شرکت‌های مختلف تجهیزاتی و دارویی برپا بود.