گزارشی پیرامون حضور شایسته تیم ایرانی در کنگره جهانی لیزر تراپی در استرالیا

 

گزارشی پیرامون حضور شایسته تیم ایرانی در کنگره جهانی لیزرتراپی در استرالیا


به نام دادار گیتی آفرین

باسلام و ارادت

همکاران گرامی همانطوریکه مستحضرید در پی فعالیتهای سالهای گذشته که در فیلد لیزر در پزشکی و دندانپزشکی  با هماهنگی انجمن لیزر با مراکز  تخقیقاتی و دانشگاهی بعمل آمده به یاری ایزد پاک ما توانستیم جایگاه رفیعی برای کشور عزیزمان ایران در میان کشورهای پیشرفته جهان کسب کنیم . دلیل  آن را به وضوح در تعداد مقالات ارائه شده در کنگره های جهانی لیزر میتوان یافت . ایران در کنگره سال 2006 در قبرس  رتبه دوم جهانی از نظر تعداد مقالات در قالب سخنرانی ارائه شده را کسب کرد. همچنین در کنگره سال 2010برگن نروژایران توانست با قدرت  درجایگاه  دوم کشورهای جهان در فیلد کاربردهای لیزرهای کم توان در علوم پزشکی قرار گیرد  و برگ زرینی دیگر در تاریخ علم و فن آوری ایران عزیزمان به همت شما عزیان رقم بخورد.

در اوایل ماه مهر سال جاری کنگره دو سالانه انجمن جهانی لیزر تراپی در گولد کوست استرالیا 2012 برگزار گردید. اینبار نیز با  تمامی مشکلات  مالی و تحریم هائیکه داشتیم توانستیم حضوری قابل توجه داشته باشیم . اگرچه چندین نفر از همکاران علاقه مند نتوانستند به جهت  عدم اخذ ویزا شرکت کنند ولی نهایت امر با ارائه 9 مقاله توانستیم در این کنگره شرکت کنیم. علیرغم تعداد اندک همکاران ولی حضورهماهنگ و موثر تیم ایرانی نشانی ازهمدلی و یکرنگی ونظم و اقتدار ایرانی بود.

نقطه عطف حضور تیم ایرانی زمانی رخ داد که در مراسم پایانی کنگره هدیه ایی کاملا” ایرانی به انجمن جهانی اهدا شد.

از چند ماه قبل به تدبیر هیئت مدیره انجمن لیزر ایران تصمیم گرفته شده یک فرش ایرانی با طراحی خاص تهیه و به نشانه صلح و دوستی و همدلی  به این انجمن جهانی تقدیم گردد.

در این فرش لوگوی انجمن جهانی لیزر تراپی و انجمن پزشکی لیزری ایران به چشم میخورد و یک بیت شعراز شاعر  ایرانی که اراده ؛ حرکت ؛ خلاقیت و زندگی در ان موج میزد به انگلیسی ترجمه شده و در قلب آن جای گرفته بود.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم    موجیم و آسودگی ما عدم ماست

این پیام علمی؛فرهنگی ؛ ادبی و هنری ایرانی – علمی به جهت حضور موثر علمی با ارائه مقالات متعدد ؛ ادبی و فرهنگی به جهت شعر پر محتوی و همچنین  هنری به جهت باقت زیبا و هنرمندانه ایرانی توانست پیام زیبایی را به نمایندگان 34 کشور جهان اتتقال دهد و بسیار مورد توجه قرار گیرد.

پیام دیگری که تیم ایرانی سفیر ان بود؛ دعوت از پروفسور تینا کارو اندیشمند نام آشنای جهانی در عرصه لیزر های کم توان جهت شرکت در کنگره سالیانه انجمن لیزر ایران بود. هیئت مدیره انجمن پزشکی لیزری ایران به جهت تقدیر از این دانشمند بزرگ تصمیم گرفت عضویت مادام العمر خود را به این بزرگوار و پروفسور نام آور ایرانی دکتر کیوان مقیسی اعطا کند. در این مراسم سفیر انجمن این مطلب را نیز مطرح کرد و دعوت نامه رسمی انجمن را به ایشان در میان جمع حاظر اعطا کرد و ایشان با کمال خرسندی دعوت ما را پذیرفتند که به ایران بیایند و در کنگره ما شرکت افتخاری داشته باشند.

خوشبختانه این حرکت زیبا و قدرشناسانه و تکریم تلاش درعرصه سلامت انسانها  که نمادی از فرهنگ  عمیق ایرانی دارد  مورد توجه  نمایندگان کشورها و کمیته علمی و اجرایی کنگره فوق نیز قرار گرفت و مورد  تقدیر واقع شد.

شایان توجه است که این حرکت فرهنگی و ادبی خصوصا” اهدا فرش نمادین ؛ چنان مورد توجه قرار گرفت که در مراسم پایانی رئیس انجمن جهانی بارها از انجمن لیزر ایران تشکر کرد و بیان کرد به  نشانه قدردانی از انجمن پزشکی  لیزری ایران؛ این فرش به عنوان لوگو و نماد دائمی انجمن جهانی لیزر تراپی در اینده خواهد بودو در هر کنگره در سالن اصلی به نشانه دوستی ملتها در قابی درخور توجه نصب خواهد گردید و به پرزیدنت جدید در اتمام کنگره تقدیم خواهد شد.

شایان ذکر است که در وبسایت  جدید انجمن جهانی لیزر تراپی عکس اعطا فرش به عنوان نماد و یادگار کنگره استرالیا قرار داده شده و متن کامل سخنرانی نماینده انجمن لیزر ایران به طور کامل در ادرس زیر اورده شده است.

http://waltza.co.za/wp-content/uploads/2012/12/WALT-Congress-in-Australia-Fekrazad.pdf

این توفیق میسر نمیشد جز به همت و یاری و خرد جمعی همه اعضا انجمن پزشکی لیزری ایران و تمامی کسانی که این انجمن را به هر طریق ممکن یاری میکنند تا پرچم پرفروغ  این دانش همچنان بر تارک قله های رفیع علمی و فرهنگی برافراشته باشد.بنده به نمایندگی از طرف هیئت مدیره  از جملگی این عزیزان نهایت سپاس و تشکر را دارم.

در پایان امیدوارم در آینده  خداوند ما را یاری کند تا بتوانیم باعث سربلندی و نیک نامی کشور همیشه پایند مان ایران عزیز در همه عرصه های علمی و فرهنگی و هنری باشیم.


ارادتمند رضا فکرآزاد

سرپرست تیم ایرانی

عضو هیئت مشاوران عالی  انجمن جهانی لیزر در پزشکی

World Association for Laser Therapy (WALT)