گزارش یزدفردا از همایش 5

گزارش یزدفردا از همایش 5

 

رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران:

ایران، کشوری شاخص در تحقیقات پزشکی لیزری

یزدفردا “سرویس علمی :رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران گفت: پزشکی لیزری در حال حاضر در کشور در شاخه‌های درمانی چشم پزشکی، پوست و مو و زیبایی، کنترل درد و تسکین درد فعال است و در 10 سال گذشته جهش‌های خوبی در این شاخه پزشکی در کشور رخ داده است.

رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران گفت:کشورمان در زمینه تحقیقات در زیرشاخه‌های مختلف لیزری شاخص است.

به گزارش یزدفردا  به نقل از واحدمرکزی خبر ،دکترسهیلا مُکْملی در حاشیه پنجمین همایش سالیانه انجمن پزشکی لیزری ایران افزود: در همین حال، در زمینه درمانی نیز پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

وی در عین حال از پراکنده‌کاری‌ها در زمینه ساخت تجهیزات لیزری در کشور خبر داد و گفت: شرکت هایی هستند که در زمینه ساخت تجهیزات لیزری فعال هستند، اما خود را به انجمن علمی پزشکی لیزری ایران معرفی نکرده اند.

رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران ادامه داد: در زمینه استفاده لیزر در موارد تشخیصی هنوز کشور جای رشد دارد، زیرا لیزر تشخیصی اکنون در مرحله آزمایشی است.

مُکْملی با بیان اینکه “لیزر می‌تواند کاربردهای متعددی در زمینه‌های پزشکی داشته باشد” گفت: برخی ادعاهایی درباره کاربرد لیزر در قالب چاپ آگهی در روزنامه‌ها و مجلات مطرح می‌شود که بیماران باید بدانند بدون مرجع علمی است.

وی افزود: حتی در بعضی مواقع این افرادی که چنین آگهی‌هایی را درج می‌کنند، از لیزر استفاده نمی کنند، اما به بیمار می‌گویند ، از لیزر استفاده شده است.

رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران گفت: پزشکی لیزری در حال حاضر در کشور در شاخه‌های درمانی چشم پزشکی، پوست و مو و زیبایی، کنترل درد و تسکین درد فعال است و در 10 سال گذشته جهش‌های خوبی در این شاخه پزشکی در کشور رخ داده است.