گزارش از حضور پرفروغ محققین ایرانی در کنگره هشتم انجمن جهانی لیزر تراپی در برگن نروژ

گزارش از حضور پرفروغ محققین ایرانی در کنگره هشتم انجمن جهانی لیزر تراپی در برگن نروژ

  

 


به نام خالق هستی

گزارش از حضور پرفروغ محققین ایرانی در کنگره هشتم  انجمن جهانی لیزر تراپی در برگن نروژ

 

  • کنگره انجمن جهانی لیزر تراپی

    WALT-World Association  for Laser Therapy

  • (www.walt.nu)

که به صورت دو سالانه در یک کشور جهان برگزار می گردد امسال  در اوایل مهر در شهر بندری برگن در کشور نروژ برگزار گردید. در این همایش نیز طبق سالهای اخیر  کشور ایران به همت فرزندان ارزشمند و محقق خود حضور پرفروغ داشت. در این کنگره بالغ بر 200 نفراز محققین جهان از قریب 24کشور از پنج قاره حضور داشتند.

کشور عزیزمان ایران با داشتن 15 نفر شرکت کننده و ارائه 17 مقاله در قالب سخنرانی( عناوین آنها در زیر ارائه گردیده است) در زمره سه کشور مطرح در این کنگره در کنار کشور میزبان که از مزیت میزبانی بهره مند بود و کشور برزیل که پیشگام همیشگی این رشته است ؛ قرار داشت.با عنایت به نمودار کشورها از باب ارائه مقالات پژوهشی حضور ایران به عنوان دومین کشوراز نظر تعداد ارائه دهنده مقاله  که با همکاری انجمن لیزری پزشکی ایران بعمل آمده بود بسیار چشمگیر و در خور توجه میباشد و نوید آینده ای درخشان را برای این دانش در کشور مان میدهد .

این حضور قدرتمند تیم ایرانی آنگونه توجه همه جهانیان رو به خود جلب کرده بود که حتی هیئت برد ازعان میداشتند  ایران کم کم خود ش را دارد در ردیف پیشروان این دانش در جهان مطرح میکند . این مهم میسر نمی شد  به جز تلاش مستمر و پشتکار و توانمندی پژوهش گران ایرانی که در این ماراتن فشار ها و تحریمها بتوانند با اقتدار دانش و اندیشه علمی خود را به رخ جهانیان بکشند.

در این کنگره از کشورهای بنام این رشته از جمله آمریکا و انگلستان و فرانسه و استرالیا و اسرائیل و… شرکت کننده وجود داشتند ولی هیچ کدام به اندازه ایران و برزیل در افزایش کیفیت و کمیت علمی اثر گزار نبودند ( به نقل از هیئت برد انجمن) حتی در گزارش نهایی و فعالیتهای کشور ها در 5 سال گذشته در مراسم پایانی کنگره ؛ پروفسور چوکوکا عنوان کرد که برایمان تعجب آور است که کشور ایران جزو 4 کشوری است که در این چند سال گذشته به چاپ مقاله در ژورنال رسمی انجمن جهانی  پرداخته و در آینده نزدیک باید شاهد شکوفایی این رشته در ایران باشیم.

شایان ذکر است که در انتخابات روز پایانی  مجددا” یک نفر از ایران در  هیئت مشاوران عالی انجمن جهانی لیزر تراپی به همراه هفت نفر دیگر از نقاط دیگر جهان به مدت دو سال انتخاب شد .

امیدواریم فعالیتهای تیم ایرانی قبول حق تعالی قرار گرفته  ومورد پذیرش  ملت عزیزمان ایران واقع شده باشد.

با حضور مقتدرانه ایی این چنینی مسئولیت ما فعالان این رشته بیش از پیش سنگین تر شده و باید سعی کنیم آنرا تداوم داده و در عین حال که به کمیت می اندیشیم برنامه ایی دقیق و اصولی برای اقزایش کیفیت مقالات خود داشته و سعی بیشتری جهت چاپ آنها در ژورنالهای بین المللی بعمل بیاوریم تا حضورمان را در این عرصه پر رنگتر و ماندگارتر بگردانیم . بدینوسیله گروه پژوهشی انجمن پزشکی لیزری ایران آمادگی  خود برای همکاری صمیمانه در این امر را اعلام نموده و از هم اکنون منتظر مقالات شما برای ارائه در کنگره نهم در استرالیا در سال 2012 میباشد تا بتواند حضور پرصلابت خود را به صورت ارگانیزه شده و منظم و مدون تکرار کند.

به امید روزی که ایران اسلامی مان به همت فرزندان دانشمند و متعهد خود با صلابت و پرغرور بتواند بر تارک قله های علمی جهان بدرخشد و مایه فخرو مباهات ملت شریف ایران باشد.

 

با کمال احترام نمایده ایران در والت

 دکتر رضا فکرآزاد